Dračí město


Osmnáct je pro každého člověka důležitý životní zlom. Plnoletost, zodpovědnost, nové možnosti... jistě to znáte. Jana si nikdy nepomyslela, že by se její život v tento den mohl změnit i jinak. Zásadněji. A lehce nezvratně. Když ji její kamarádka Viky vezme do baru, aby zapily její plnoletost, vypadá to na dobře strávený večer ve společnosti několika Vikiných kamarádů. Jeden z nich o ni projeví zájem. Janě rovněž není nesympatický, a tak si jdou po pár tancích sednout ven na lavičku. Jenže pak se něco zvrtne. Podaří se jí před ním utéct a ukrýt se v jedné postranní uličce za kontejnery. Sevřená strachem naslouchala, jak prochází kolem a hledá ji. Po chvilce to vzdal. Měla štěstí.  Ačkoliv... ne na dlouho. Její strach přilákal někoho jiného. Nebezpečnějšího. Někoho, kdo toužil po její krvi, a hodlal si ji dopřát. Všechno se to stalo během okamžiku. A pak... pak už nic nebylo jako dřív.

Dračí město je prvním dílem z plánované trilogie od mladé české spisovatelky Petry Machové. Má 415 stran. Vydalo ho nakladatelství Host, a pokud jste si v minulých týdnech zrovna čirou náhodou nedávali pauzu od sociálních sítí, určitě jste o něm už slyšeli v souvislosti s Humbookem, kde bude autorka jako host. Vychází v rámci projektu HumbookStart, který má za cíl podpořit tuzemské začínající autory YA literatury.
Příběh je vyprávěn v ich formě z pohledu hlavní hrdinky Jany, ale trochu prostoru dostanou i další postavy. Trochu mi trvalo než jsem se začetla, ale když se tak stalo, přečetla jsem knihu na dva zátahy. Autorka představuje svět, jak ho známe, ale zato tak, jak ho neznáme (jestli se z toho dá pochopit, jak to myslím). Na knihu jsem se těšila, a po dočtení můžu říct, že byla skvělá. Našlo by se i pár drobných výhrad, k nimž se za okamžik dostanu, ale celkový dojem je velice příznivý. První věc (která vlastně ve výsledku problém být ani nemusí) je ta, že zatímco k Janě a Ondrovi jsem měla spíše vlažný vztah, jejich přátelé Lianeia a Eldar mi k srdci přirostli opravdu hodně. Tajně doufám, že v druhém dílu dostane Lia víc prostoru... No a druhá věc je právě vztah mezi Janou a Ondrou. Přesněji... Nepovedlo se mi přijít na to, proč jsou vlastně spolu. Jasně, byla tam několikrát zmíněná vzájemná přitažlivost (umocněná dračími emocemi) a začátkem, kdy šlo oběma o život. Ale není to málo?
Oproti tomu se mi hodně líbil promyšlený systém dračích měst a říší, kdy má každá své vlastní rozmanité zvyky a tradice. Už samotná myšlenka, že tento svět neobýváme jen my, je zajímavá. A ačkoliv se může zdát, že recenze vyznívá spíše v neprospěch knihy, nenechte se mýlit – jsem opravdu nadšená. (Jen jsem trochu vypadla ze cviku. Resp. z recenzování...) Neskutečně se těším na další díl, který by měl vyjít zhruba za rok.
Obálka jako vždycky nemá chybu. Líbila se mi už předtím, ale naživo je to prostě dokonalost.

Hodnocení: 4📚

12 komentářů:

  1. Díky za recenzi :) Myslím, že co se týká vypravěčů, tak další díly mile překvapí. Lia má hodně, co říct. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze :) Kniha vypadá vážně hodně dobře. Nalákala jsi mě. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Směje se tu na mě v poličce a čeká na svou příležitost :) mám takové tušení, že se mi bude líbit.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná recenze, to vypadá vážně na skvělé čtení .) Hned se mi kniha zalíbila :)

    OdpovědětVymazat
  5. ja zatim videla na knihu i spoustu negativnich ohlasu, tak nevim jestli to zkouset :-(

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím nejsem úplně přesvědčená díky mnoha negativním recenzím, uvidím do budoucna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínám si připadat trochu divně, protože jsem asi jediná, komu se to líbilo :D

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.