Smrt má vůni inkoustu


Když za Eliášem Sattlerem přijde vyděšená Adela Richterová, vypadá to na další ničím nevybočující případ. Jejímu muži někdo posílá anonymní dopisy a ona netuší proč. Je to nějaký nepřítel jejich rodiny? Ale vždyť žádné nemají… Její manžel není typem člověka, který by si dělal nepřátele. Proto se v nevyšší míře znepokojena obrátí na Eliáše Sattlera, soukromého vyšetřovatele známého pro své poněkud neortodoxní metody pátrání. Ačkoliv tomu se zpočátku do případu nechce, nakonec přijímá. Postupně se však začne ukazovat, že původně jednoznačný případ anonymů nabývá takových rozměrů, s jakými se Sattler během své kariéry dosud nesetkal. Zvládne vše vyřešit, nebo si tentokrát ukousl příliš velké sousto?


Smrt má vůni inkoustu je dílem Viléma Křížka a na podzim 2017 vyšla u Mystery Press a je prvním dílem z plánované série historických detektivek. Je psaná v er formě a má 283 stran. Děj nás přenese do Prahy na počátku 20. století (asi 1911). Do války zbývají ještě tři roky, avšak ve vzduchu i ve společnosti je cítit silné napětí. V té době žil Eliáš Sattler, soukromý vyšetřovatel s poněkud neobvyklou schopností: vládl dokonalým čichem. Jako každý správný detektiv, i on má svou nepostradatelnou pravou ruku v osobě svého přítele Adama Křížka, který není nikým jiným než autorovým pradědečkem, takže kniha nabízí zajímavý autentický vhled do tehdejšího společenského dění. V příběhu se objevují pohledy několika postav, převážně však Eliáše Sattlera a Adely Richterové, která za Sattlerem kvůli případu přišla.
Knihu jsem četla po Sestupu, z něhož jsem byla nadšená (recenze tady). Proč to říkám? Bohužel se mi pak s novou knihou nepodařilo naladit na stejnou vlnu a trvalo mi asi polovinu knihy, než jsem se začetla. Je to tedy čistě můj problém a příběhu za to vinu nekladu. To jen aby bylo jasno. 🙂 Nicméně když už jsem se pak do toho dostala, četla jsem jedním dechem.  Musím pochválit i hezkou stylovou obálku navozující dobovou atmosféru.

Moc se omlouvám, že je na recenzi znát, že jsem ji psala delší dobu po dočtení... aspoň ponaučení pro příště. Každopádně knížku doporučuji a se zájmem budu vyhlížet pokračování. 

Mé hodnocení: 3,5📚

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Mystery Press, knihu pořídíte třeba tady.


Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.