Knižní vábení: Illuminae

Pozdě, ale přece! 😃

Když se s někým rozejdete, je to smůla. Ovšem když se s někým rozejdete a v ten samý den na vaši planetu zaútočí meziplanetární korporace, je to… hodně velká smůla. No a přesně tohle se stalo Kady a Ezrovi. Někdo má svou dávku smůly rozloženou do celého života, někdo si ji vybere v jediném dni. Takže i když se ti dva už nikdy nechtěli vidět (minimálně v daném okamžiku), musí spojit síly, aby přežili. Všude kolem vládne chaos a zmatek, každý se snaží dostat do bezpečí před všudypřítomnou střelbou. Hlavní plán je najít Kadyinu matku a všichni se pak společně dostat na palubu jednoho z evakuačních plavidel. Což se podaří. Až na ten drobný detail, že každý skončí na jiném. Koperník, Hypatia a Alexandr. Tři naděje na nový život… nejlépe někde hodně daleko od zničené Kerenzy. Vyplutím do vesmíru však problémy nekončí. Naopak. Dalo by se říct, že teprve začínají…

 Spis Illuminae mají na svědomí autoři Jay Kristoff a Amie Kaufmann. K nám na Zemi se dostal díky skvělému nakladatelství CooBoo a má úctyhodných 599 stran. Skládá se z emailů, hlášení, rozhovorů, chatů, deníků (dobře, jenom Kádina), lékařských a vojenských zpráv… Že nuda? Nenechte se mýlit. První polovinu knihy jsem četla týden. Tu druhou v sobotu. Až jsem byla sama překvapená, že to šlo tak rychle  Po grafické stránce bylo Illuminae něco neskutečného. Bylo vidět, že si autoři vyhráli s příběhem do nejmenších detailů a CooBoo má u mě veliký obdiv, že to dokázali tak skvěle zpracovat. Přiznám se, měla jsem nejdřív trochu strach, že mě kniha nebude bavit. Hlavně kvůli všem těm zprávám, hlášením, apod. O to větší bylo moje celkové překvapení… Hlavní hrdiny jsem si oblíbila a těším se, až se s nimi potkám příště. Což by mělo být v létě :)


Mé hodnocení: 5📚 (👍) (Nebo byste radši zpátky knížečky?)

8 komentářů:

  1. Parádní recenze. Knihu mám taky doma, ale zatím dávám přednost těm se souvislým příběhem :) asi moje chyba, protože nadšených recenzí na tuhle je opravdu docela dost. Já zatím stále čekám na ten správný okamžik k začtení se do ní:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že správný okamžik přijde, a třeba i brzy :)

      Vymazat
  2. Illuminae je největší překvapení, také jsem se toho trochu bála, ale nemohlo mě to chytit víc. Já to přečetla během pár dní o Vánocích a byla jsem prostě nadšená. Už aby tu byl další díl :) Jsem ráda, že se kniha líbila i Tobě. Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já kdybych v té době měla víc času, tak by bylo přečtené rychleji :)

      Vymazat
  3. No tak tu ti ohromě závidím! :D Strašně se na ní těším :) je doslova vymazlená :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.