Příběh s příchutí léta, zmrzliny a prvních lásek

„Rozhodla jsem se špatně.“
První slova, která na Linu vykouknou ze stránek matčina deníku, který si vedla při svém pobytu ve Florencii. Velice povzbudivé, opravdu. Myslí tím, že sem neměla jezdit? Lině právě začínají dva měsíce prázdnin ve společnosti otce, kterého nikdy nepoznala. Proč by se to najednou mělo měnit? Do žádné Itálie nechce. Jenže je tu slib, který dala své matce předtím, než zemřela… A tak je tady. Asi by se jí s prostředím sžívalo o něco lépe, kdyby při výhledu z okna nekoukala na tisíce náhrobků, pod nimiž odpočívají v pokoji američtí vojáci z druhé světové. Vážně má žít na hřbitově? Lina je rozhodnutá, že tam nezůstane. Jenže pak se stane spousta věcí. Třeba potká Rena. Nebo dostane do ruky mámin deník a rozhodne se zjistit, co se tehdy vlastně stalo…  

Kniha Láska a Gelato je prvotinou americké autorky Jenny Evans Welchové a u nás vychází díky nakladatelství CooBoo. Má 285 stran a jedná se o paperback. Příběh je vyprávěn er-formou, vyprávění ze současnosti je proloženo sedmnáct let starými deníkovými záznamy z roku, kdy se Linině matce změnil život. A to hned několikrát. Jediná věc, s níž jsem měla trochu problém, je ta, že děj knihy se odehrává v rámci velice krátkého časového úseku (cca týden). Za tu dobu Lina pozná nové kamarády, zvykne si na nové prostředí, zamiluje se… a to vše jenom za týden. Přijde mi to trochu nereálné. Na druhou stranu je pravda, že kdyby to autorka chtěla natáhnout na dva měsíce, tak by deník musel být podstatně delší. Nebo by se třeba mohl ztratit… Kniha se čte velice dobře, a co je hlavní, chytne vás a nepustí. Po dlouhé době se mi stalo, že jsem příběh doslova hltala. Určitě znáte ten pocit, kdy čtete a v mysli vám naskakují otázky: Bude/Bylo to tak? Nebo takhle? A co když to je úplně jinak… A vy na ně potřebujete znát odpověď. Nutně. Tak přesně to jsem zažila při čtení Lásky a Gelata. Většinou necítím potřebu číst konkrétní typ literatury v konkrétním období, ale tady si upřímně nedokážu představit, že bych se do knihy pustila jindy než teď, na začátku léta. Protože Láska a Gelato skvěle naplňuje význam slov „oddechové čtení“ v tom nejlepším slova smyslu.  

Obálka je jednoduchá… a hezká… a… taky jste při pohledu na ni dostali chuť na zmrzlinu? (I když já ji měla v průběhu celého čtení)

Děkuji Zeedee za poskytnutí recenzního výtisku. Moc si toho vážím.

Mé hodnocení: 5📚



4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu se teprve chystám a připadá mi jako takové svěží pohodové letní čtení :) A kvůli té obálce určitě budu mít pořád chuť na zmrzlinu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Přesně toho se ti dostane :) Budeš, počítej s tím :D Pokud bys chtěla jíst stejnou jako hl. hrdinové, kup si stracciatellu. ;) :)

      Vymazat
  2. Romány mě moc nelákají a spíš se jim vyhýbám. Tato recenze mě ale trošku nakopla a možná by nebylo na škodu si klidně i tuto knihu přečíst a trošku si přes léto ulevit od detektivek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším, snad se ti bude kniha líbit, pokud se pro ni rozhodneš :)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.