Kdo jinému jámu kopá, je hrobař. Nebo vrah

Vypadalo to na den stvořený pro výlet. Prázdniny se nezadržitelně blíží ke konci, a tak se část brodského učitelského sboru rozhodla vyrazit na výšlap po okolí. Den předtím měli ve škole slavnost, a tak je to pro některé náročnější… snést společnost ostatních. Josefína se chce od skupinky trhnout, aby si mohla v klidu nakreslit okolní krajinu. Uběhne však asi půl hodiny, když ji vyruší výkřik. Okamžitě s vrátí k ostatním, ale pro jednu z nich už je pozdě. Do té doby vždy pozitivní a veselá (byť trochu trhlá) Alena Výborná leží na zemi bez života. Když na místo dorazí záchranka s policií, okamžitě poznají, že už je pro ni pozdě. Díky Josefíně se později ukáže, že odhalila nekalé praktiky místního autobazaru. Mohou mít její smrt na svědomí majitelé? Josefína neví. Ale je odhodlaná to zjistit…       


Kniha Kdo jinému jámu kopá je dílem české spisovatelky Marie Rejfové a jedná se o první díl ze série detektivních příběhů o malířce a učitelce Josefíně Divíškové, kterou vydává nakladatelství Mystery Press. Má 257 stran + 6 str. ukázky dalšího dílu. Příběh je vyprávěn v er-formě a odehrává se ve fiktivním městečku Brod, ležícím západně od Prahy. Délka kapitol se pohybuje v rozmezí 10 -15 stran, což je, řekla bych, takový standard. Kdo jinému jámu kopá bylo moje první setkání s autorkou, od níž můžete znát třeba fantasy Čarověník, nebo jeho volné pokračování Sestra smrt. Byla jsem zvědavá, zda mě Kdo jinému jámu kopá namotivuje k tomu, abych se podívala po její další tvorbě. A musím říct, že… bohužel. Netvrdím, že to nikdy neudělám, ale rozhodně to nespěchá. Kniha se čte dobře (a rychle, přelouskáno za jeden den). Nechci, aby to vyznělo, že je špatná, jenom jsem ji četla po knize, která byla příliš dobrá. Knihy po dobrých knihách to mají vždycky těžké… Pokud se dostanu ke druhému dílu, přečtu si ho ráda. Když se k němu nedostanu, nic se nestane. Ještě jedna věc, kterou k hlavní hrdince mám: „řeší s humorem sobě vlastním“ Obávám se, že mně její humor moc vlastní nebyl. Taky mi občas unikal důvod jejího podráždění vůči komisaři Tvrdíkovi, i když z mého pohledu neměla důvod. Ale aspoň pochválím obálku, moc se povedla. Taky se mi líbilo, že na začátku každé kapitoly byla černá stránka s drobným obrázkem. Je vidět, že si v nakladatelství s knihou vyhráli.

Rozhodnutí, zda se do knihy pustit, tentokrát nechám na vás. Bylo to fajn, ale to je tak vše, co k tomu můžu říct.

Za knihu děkuji nakladatelství Mystery Press! :) Můžete ji koupit třeba tady.


Mé hodnocení: 3📚

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.