Jeden ho napsal. Druhý ho objevil. Třetí ho pochopil…

Někdo zabil Dona Huffa.
Když se Lang Reilly tuhle informaci dozví, je upřímně otřesen. Don byl po mnoho let jeho dobrým přítelem a jednou Langovi zachránil život. Ten se mu proto cítí velice zavázán a když mu zavolá Donova dcera a požádá ho, zda by zkusil vypátrat otcova vraha, Lang přislíbí snahu. Krátce na to odlétá i s přítelkyní Gurt do Španělska, prohlédnout si místo činu. Don Huff pracoval na knize o nacistech, kteří po válce unikli spravedlnosti a zvláštní pozornost věnoval jednomu konkrétnímu: Ottu Skorzenymu.


Langovi naprosto uniká motiv vraždy (policii ostatně taky). Pracovní povinnosti ho pak odvolají zpět do Atlanty, přičemž zcela vážně zvažuje, že se do vyšetřování pouštět nebude. Jenže pak to začne: auto vybouchne přesně ve chvíli, kdy v něm měl sedět. Letadlo má zničený jeden konkrétní kabel… Kdyby na to technik nepřišel, spadlo by. S Langem uvnitř. V tu chvíli začne brát celou věc osobně. Navíc mu nedává spát záhadný nápis, který nechal vytesat Julián Apostata, poslední římský pohanský císař. Zmiňuje se o obžalobě křesťanství… Ať už to znamená cokoliv, nacisté o to měli evidentní zájem. A někdo je kvůli tomu i po sedmdesáti letech připraven vraždit.   

Akta Julián jsou druhým dílem série o atlantském právníkovi Langu Reillym od Gregga Loomise. Mají 304 stran. Prvním dílem v současnosti devítidílné série je Případ Pegasus, který u nás rovněž vydalo nakladatelství Mystery Press (recenzi na něj najdete tady). Nakladatelství připravuje také třetí díl nazvaný Mise Sinaj, který by měl vyjít ještě letos. Stejně jako v případě předchozího dílu byla na konci přiložena krátká ukázka z prologu. Kapitoly jsou relativně krátké, což má příznivý vliv na rychlost, s jakou knihu přečtete. I tentokrát je pro vyprávění zvolena er-forma v minulém čase. Tak jako v Případu Pegasus, i v Aktech Julián příběhem prolínají dvě časové linky. Jedna sleduje rok 1944 a tajemného muže jménem Smith při plnění ještě tajemnějšího úkolu. Druhá současnost kolem roku 2006 (přičemž ta současná je zastoupena více). Styl psaní mi sedl perfektně, jak Langovy tak autorovy poznámky k dění mě prostě baví. Musím však bohužel říct, že tentokrát nebudu jenom chválit. Tak úplně nevím, jak to vyjádřit, ale měla jsem při čtení dojem, že mám o řešené záhadě málo informací. Autor se oháněl pojmy jako „obžaloba křesťanství“, ale nějak mi přišlo, že o dané věci vlastně vůbec nic neříká. Namísto toho Loomis každou chvíli zmiňoval, jak Lang vyhrál boj s prastarou tajnou organizací a pomstil svou sestru a synovce a teď porazí nového nepřítele a pomstí Dona a Gurt (to není spoiler, uvidíte). Až na tyto drobné výhrady jsem však byla spokojená, knihu vám tedy směle doporučuji. Do třetího dílu se stoprocentně pustím, i kdyby to mělo být jen kvůli vtipným hláškám. Doufám však, že se autor úrovní vrátí k prvnímu dílu, který jsem si maximálně užila.

Mé hodnocení: 3📚

Děkuji nakladatelství Mystery Press za poskytnutí recenzního výtisku! Knihu pořídíte např. tady.

Zaujalo vás něco od Gregga Loomise? Máte rádi tenhle žánr?      


2 komentáře:

  1. Tak nějak si pořád nejsem jistá, jsem zvyklá na obdobní námět od Jamese Rollinse, který nějak vysvětluje až moc, a tyto drobné detaily, jsou pro mě opravdu důležité, a je potřeba je vysvětlit.
    Ještě uvidím, jestli se do série pustím, ale je pravda, že mají zatím oba díly nádhernou obálku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych tomu dala šanci, aspoň prvnímu dílu (a po něm uvidíš) :)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.