Věříte na duchy?

Věříte na duchy? Pro jednoho rouhačská a nepřípustná otázka, pro jiného jasná věc (Ano, věřím!). Pro Sylvii denní realita… Její rodiče jsou totiž krotitelé duchů- ehm, démonologové, jsem chtěla říct. Pořádají přednášky po celých Spojených státech a Sylvii i s její o čtyři roky starší sestrou Rose berou s sebou. Ale nebylo tomu tak vždy… Dřív je nechávali doma. Na dny, kdy byli pryč, vždy zajistili hlídání. Jenže každá chůva si u Rose prošla očistcem. Snažila se tak rodiče dotlačit k tomu, aby je nechávali doma samotné. Což se jí, jak už víme, nepovedlo…

Kniha Nebudete se bát ničeho zlého je dílem amerického spisovatele Johna Searlese. U nás ji vydalo nakladatelství Mystery Press a má 432 stran. Obálka slibuje tajemný a mrazivý příběh.  Příběh jedné rodiny. Obyčejné i neobyčejné. Příběh stejný jako ta rodina… Děj je vyprávěn čtrnáctiletou Sylvií, mladší dcerou Rose a Sylvestra Masonových, v první osobě. Nahlížíme do jejího života v týdnech a měsících po oné tragické noci, která ji připravila o rodiče. Formou vzpomínek však také poznáváme její život předtím a postupně směřujeme k (ne)čekanému odhalení. Proč ta závorka? No, já sice neuhádla, kdo to udělal, ale byla jsem docela blízko. Způsobem stavění příběhu mi Nebudete se bát ničeho zlého trochu připomínalo Dřív než ji najde od Michaela Kardose. Začínáme v přítomnosti a skrz vzpomínky se postupně dostáváme k tomu, proč měla úvodní událost tragické vyústění.  
Myslím, že jsem už v Průběžných dojmech říkala, že nemám ráda Rose (ml.). Teď už se konečně můžu dostat k tomu proč. Víte, Rose byla takový malý tyran. Ne že by třeba trhala nožičky pavoukům a pak se škodolibým potěšením sledovala, jak se ti chudáci snaží lézt. To ne… Ale za pomoci drobného nátlaku a vydírání vás dostane přesně tam, kam chce. V podstatě platí ono pověstné „cokoliv řeknete, může být použito (v tomhle případě zneužito) proti vám“. Navíc mi k Sylvii po smrti rodičů přišla místy dost necitelná.
Trvalo docela dlouho, než jsem se do příběhu alespoň trochu začetla. A když říkám dlouho, myslím zhruba třetinu. Takže se tentokrát bohužel nadšení nekonalo.

Děkuji nakladatelství Mystery Press za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu můžete koupit třeba tady.

Mé hodnocení: 3📚

Na závěr si na odlehčení pustíme písničku… Je tu ještě někdo, kdo tuhle bláznivou komedii taky zná? 😃


2 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Duchařiny mám ráda, hodně na mě zapůsobila kniha Pamatuji si vás všechny :) Ze zvědavosti se určitě chystám i na tuto knihu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.