Kniholov za říjen

Ahoj všem,
je tu konec měsíce a já vás tak mohu opět přivítat u nového Kniholovu! Asi nemá smysl zase říkat, jak ten čas letí... radši se pojďme podívat, co mi v říjnu přibylo.

Ještě předtím bych se však s vámi chtěla podělit o své dojmy z Humbooku. Samostatného článku jste byli ušetřeni proto, že jsem tak nějak zapomněla fotit. Počkat, vlastně jednu mám...


To je možné jenom u mě, vážně. Moje původní představa byla, že budu vstávat o půl páté, abych v deset byla v Praze.
Realita? Když mi zazvonil budík, tak jsem ho akorát vypnula a spala dál. Vzbudila jsem se v sedm. Tak tak jsem stihla vlak v 8:39 a zadýchaná vletěla dovnitř. "Tak tam budu v jedenáct, no." říkala jsem si. Jo, kéž by... Byli jsme asi deset minut před Prahou, když vlak zastavil a bylo nám oznámeno, že se vyskytla porucha na lokomotivě a čekáme na náhradní. Vlak bude o 60 minut opožděn. Tohle hlášení se pak ještě dvakrát opakovalo, jenom se z šedesáti minut stalo devadesát a z devadesáti sto dvacet. Měla jsem domluvený sraz s Verčou z Bichliččina blogu a potřebovala jsem dát vědět, že dorazím později. Co myslíte, byl ve vlaku signál? Samozřejmě, že nebyl. Nevím proč, ale myslela jsem, že ve stojícím vlaku by mohl. Takže zpráva se odeslala až když jsem byla na místě. Když jsem tedy dorazila před sál Elektra, kde se festival konal, bylo tři čtvrtě na dvě. Chtěla jsem si odložit kabát do šatny, ale smůla, byla plná. Z programu jsem se nejvíc těšila na workshop "Jak se vaří kniha", který jsem tedy bohužel nestihla. No a protože o půl čtvrté už jsem zase potřebovala odejít, abych se nějak rozumně dostala domů (i tak jsem dojela v devět), bylo by možná dobré říct, co jsem za tu cca hodinu a půl vlastně viděla. Stihla jsem závěr besedy Lenky Dostálové, ale protože jsem Projekt Alfa nečetla (ale chtěla bych), šla jsem se místo autogramiády porozhlédnout po zbytku areálu. Při té příležitosti jsem potkala spoustu svých oblíbených blogerů/booktuberů :) Pak už začala beseda Ruty Sepetys, která na mě udělala obrovský dojem. Nějakou  dobu předtím jsem uvažovala o tom, že si přečtu V šedých tónech, ale pak jsem se k tomu nikdy nedostala. Nyní, poté co jsem Rutu měla možnost slyšet, to rozhodně napravím. Potom jsem už musela odejít, takže Christophera Paoliniho jsem už bohužel neslyšela. Ale na videích působil sympaticky, takže ikdyž jsem Eragona původně vůbec číst nechtěla, nakonec si ho taky přečtu :D

Humbook u mě hlavně tedy proto, že jsem z něj skoro nic neviděla, dopadl trochu nerozhodně. Moc tomu nepřidalo ani dle mého názoru poněkud předražené občerstvení (nezlobte se, ale 65,- za namazaný chleba mi přijde trochu moc). Moc nerozumím tomu, proč si nakladatelství vybrala pro Humbook ten samý víkend, kdy se konal i Podzimní knižní veletrh. Pokud bych i příště mezi nimi musela volit, Havlíčkův Brod to s největší pravděpodobností vyhraje. Tedy pokud mě Humbook neohromí programem... Ale teď už se fakt pojďme podívat na ty knížky.

Začnu těmi, které jsem si z Humbooku přivezla. Dům, ve kterém... a Stránky světa jsem dostala jako dárek k VIP lístku. První jmenovanou vůbec neznám, jsem na ni proto docela zvědavá. Stránky světa jsem si chtěla koupit, takže jsem měla radost, že CooBoo do VIP balíčku (tašky) vybralo zrovna je. Konečně jsem si tam taky pořídila vlastní Pomstu a rozbřesk, takže už ji nemusím závidět ostatním :D Snad se k ní dostanu ještě před Winter, jinak mě čeká strašlivé dilema, kterou dřív... :D Strážci příběhů mě na Humbooku zaujali, takže když jsem pak následně zjistila o čem jsou (a při průzkumu tašky objevila poukázku na 30 %), bylo jasno: nutně je potřebuju :)

Nechce se přesunout na střed... :(
Dál tu mám úlovky z knihovny, akorát doslovně. Boží brána by měla být detektivka ze starověkého Egypta, což je sám o sobě důvod, proč jsem ji tam nemohla nechat. Scipionův sen je taky historický román, ale má tři časové linky, takže jsem zvědavá. No a poslední z trojice... myslím, že již věta "Tohle tutově trumfne Tolkienův trhák" vás nenechá na pochybách, čí že dílo vám název tak moc připomíná. Od Robertse jsem si chtěla přečíst spíš Hoblita, ale Silmámilion určitě taky bude dobrý (a Hoblit už je na cestě sem). Ale nejdřív si samozřejmě přečtu Silmarillion. A Pána prstenů. A... počkat, Hobita jsem už vlastně četla. 


Tyhle dvě chudinky někdo odložil u maminky v práci, tak jsem se jich ochotně ujala... To jsem hodná, že? :D


Možná jste zaregistrovali, že na Martinusu byla skoro celý říjen pohádková soutěž. V dlouhém týdnu mi přibyla Řeka času, která mě zaujala už někdy na jaře. Vyšla však teprve teď v říjnu a mně nezbývá než doufat, že se čekání vyplatilo... Dál jsem přibrala i Jádro Slunce, protože mě zaujala anotací a tématem. V širokém týdnu jsem pořídila Dceru kostí a dýmu i s druhým dílem, protože byly za neodolatelných sedmdesát korun každý. Navíc jde o oblíbenou sérii Samanthy Shannon (jestli jsem jí dobře rozuměla), takže jsem o to víc zvědavá :) Objednávka z bystrozrakého týdne ještě nepřišla, protože v ní je Illuminae :D To vychází sedmého, snad tedy koncem týdne... 


Na závěr takový mix :) Dominus (Domina?) jsem získala ve skupině Knižní výměny :) za Smrtnou zimu. Božskou Florence mám od Martinusu na recenzi a Páté evangelium od Portálu.


Došla jsem k lehce děsivým šestnácti kouskům... ale pojďme si to shrnout: šest jsem dostala, jedna je z výměny, čtyři byly zlevněné a tři stály po desetikoruně. Za plnou cenu tedy byla jen jediná... To jde, ne? O:-)


Co zajímavého jste v říjnu pořídili vy? 

14 komentářů:

  1. Krásný přírůstky. :-) Jsem zvědavá a rec. na stránky světa, pořád si s ní nejsem jistá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Nevím, kdy na ně dojde, prý na ně člověk musí mít správnou náladu :)

      Vymazat
  2. Z tveho vyberu by me zaujaly asi dve knihy. Vetsinu totiz vidim prvne :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dcera kostí je skvělá :) je to i moje oblíbená série.

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám Pomstu a rozbřesk, ale nevím, kdy se k ní dostanu :( a ty už máš Winter?? Jinak super knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Na Pomstu a rozbřesk se těším, ale teď tu mám ještě pár knížek z knihovny, tak asi až po nich. Winter by mi měla přijít začátkem příštího týdne :)

      Vymazat
  5. Krásné novinky, sama se chystám hlavně na Pomstu a rozbřesk :) užij si čtení, Leni, a měj se moc krásně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné přírůstky! :) Já bych ráda Pomstu a rozbřesk, jako většina, no :D
    A škoda, že se ti ten humbook moc nelíbil (ale s tvými důvody naprosto souhlasím). Já se na něj vypravila převážně kvůli Rutě a Paolinimu, kteří mě tedy nezklamali a já tak byla naprosto spokojená. :)
    Budu se těšit na recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Já jsem Pomstu a rozbřesk viděla u ostatních tak často, až jsem to nakonec nevydržela a taky si ji koupila :D
      Kdybych tam jela kvůli autogramiádám, tak bych asi byla nadšená stejně jako ostatní... Třeba příště :)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.