Mé knižní série 1

Zdravím všechny náhodné i nenáhodné čtenáře! 
Prázdniny se některým z vás pomalu chýlí ke konci a úměrně tomu snad začne růst má aktivita na blogu. Je to zajímavé, ale ikdyž mám přes léto docela dost času, moje čtecí a blogovací aktivita vždy povážlivě klesne. Ale pořád lepší než loni, kdy jsem se odmlčela na... hodně dlouho. Věřte mi, že nechci, aby se ten scénář opakoval... Tak snad tentokrát ne. Teď už však přejdu k tomu, co vás zajímá: k článku samotnému, respektive k mým knižním sériím. Rozhodla jsem se jej nazvat čistě takto, nikoliv Mé (zatím) nedokončené knižní série (nebo nějak podobně), jednak proto, že drtivá většina sérií v mé knihovně je v tuhle chvíli dokončená (kromě Zeměplochy =D) a taky z toho důvodu, že bych vám tu časem ráda představila i některé kompletní kousky. Tedy dokončená v tom smyslu, že to, co u nás vyšlo mám, a případné další díly teprve čekají (a někdy nečekají) na přeložení. Nápad na tento typ článku není můj, poprvé jsem ho viděla na blogu Knižní blog neblog? a pak před několika dny u Šárky z Můj knižní ráj, kdy jsem si řekla, že bych něco podobného taky mohla zkusit sepsat. 

Nepochybně už hoříte zvědavostí, kterou sérii jsem vybrala. Nebudu už tedy déle napínat... je to série o Alessandře d'Ascoli od Barbary Goldstein. U nás vyšly díly: 

1. Zapomenutý papež
2. Boží schrána
3. Šalomounův prsten
4. :(
5. :(

V originále pak ještě další dva. Obávám se však, že tohle je zrovna konkrétní případ, kdy další díly na vydání nečekají. Knižního klubu jsem se ptala asi před rokem (možná před dvěma), takže pouvažuji, zda se na ně neobrátit znovu. Nejspíš víte, že anotace na blog normálně nedávám, nicméně se k tomu tentokrát uchýlím, protože jsem knížky četla tak před dvěma lety a fakt bych už z hlavy nedala, o čem jsou.  

Zapomenutý papež
Mladá Florenťanka Alessandra d’Ascoli pátrá z pověření Cosima de Medici po zmizelých rukopisech a objeví antický papyrus. Jeho poselství je bomba: Petr nebyl prvním papežem. Alessandra jen o vlas unikne atentátu a uprchne zpátky do Florencie. Atentátníkovy stopy vedou do vysoké církevní hierarchie.
V nebezpečí se náhle neocitá nejen Alessandra, ale také její životní láska – Niketas, tajuplný kněz z Byzance...


Boží schrána
Z papežova pověření hledá florentská knihkupkyně Alessandra d’Ascoli v Jeruzalémě papyrus, který byl uloupen ve Vatikánu. Neví, že ji zloděj sleduje a usiluje jí o život. Rytíř-mnich Řádu Kristova, což jsou nástupci templářů, předtím zavraždil papežova archiváře, jenž vzácný dokument opatroval. V labyrintu pod Chrámovou horou teď pronásleduje Alessandru. Vzplane boj na život a na smrt.


Šalomounův prsten
Na Řím prší krev. Zlověstné znamení zvěstuje neodvratnou smrt papeže Evžena IV. Ten ještě stačí pověřit Alessandru d’Ascoli pátráním po legendárním pečetním prstenu krále Šalomouna, který jeho držiteli propůjčuje nepředstavitelnou moc. Kolem Alessandry najednou umírají přátelé, ona sama je zaživa pohřbena v katakombách. Podaří se jí uniknout, ale inkvizice ji i jejího milence obviní z vraždy papeže. Alessandřina hranice už začíná hořet...


Co jsem se setkala s názory na tuhle sérii, většinou lidem vadí, že knihy obsahují příliš mnoho církve, příliš mnoho církevních hodností a tak nějak příliš mnoho křesťanství, mám takový dojem. Je třeba si uvědomit, že v polovině 15. století církev byla běžnou součástí životů lidí a nemělo by být překvapující, že když se kniha jmenuje Zapomenutý papež, autorka půjde trochu do hloubky. Vím, není to pravidlo. Nicméně na Goldsteinovou je spoleh. Navíc (a teď, doufám, neprozrazuji nic zásadního) se hlavní hrdinka pohybuje v blízkosti papeže a její otec byl (myslím) inkvizitor. V každém případě byl dominikán. Teď už snad chápete, proč jsou všechny ty církevní hodnosti nutné...

Barbara Goldstein bývá přirovnávána k Danu Brownovi, nicméně Goldsteinovou ocení spíše ženy. Na muže to přece jen bude asi trochu moc zamilované. Nicméně jestli se mezi vámi najde nějaký odvážlivec, který to zkusí... určitě dejte vědět. Dobrodružné to je, to jako jo, i napínavé, ale je to i romantické. A taky oddechové a zajímavé. Prostě perfektní mix všech těchto složek :)

Na buxu mají druhý a třetí díl ve výprodeji za sympatických osmdesát korun ;) První v pohodě seženete na Můj antikvariát.cz, a knihovna to kdyžtak jistí.


Autorce u nás jinak vyšla ještě samostatná kniha Stavitelka pyramid. Taky jsem ji četla, líbila se mi, ale příběhy o Alessandře mám radši :)
Jednou bych se k nim moc ráda vrátila. Třeba až vyjde čtvrtý díl...? Dobře, taky bych se nemusela dočkat =D
Vím jistě, že se k nim jednou vrátím. A vím to od chvíle, kdy jsem dočetla první díl. ♡ Ten pocit nemívám moc často. A proto si každou knihu, u níž ho zažiju, velice dobře pamatuji...

Znáte tuhle sérii? Zaujala vás? :)

9 komentářů:

  1. Tak to jsi me nepotesila,vubec jsem mevedela ze to ma jeste dva dily. :-( :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuhle serii jsem koukala nejakou dobu a teda mela jsem taky za to, ze je to trilogie. Je to skutecne s tak otevrenym koncem? To by me stvalo :-D jinak Stavitelku pyramid jsem taky cetla a byla moc fajn. A vis jak ja to mam - historicke knizky, to je pro me top :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám i série s otevřenějším koncem =D Dá se to zvládnout. Nicméně zvědavost na další osudy hrdinů je potvora :) Určitě zkus i tohle dílo :)

      Vymazat
  3. Sérii ji znám, ale v plánuji ji (prozatím) nemám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Sérii neznám, ale co nesnáším jsou nekompletní série v mé knihovně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Knihy jsem kupovala hned jak vyšly, takže mě ani ve snu nenapadlo, že to Knižní klub nedovydá =D Ale ptala jsem se jich, tak uvidíme, co mi odpoví :) Určitě pak dám (nejspíš na fb) vědět, jak jsem pochodila. :)

      Vymazat
    2. Tak bohužel nejsou v plánu...

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.