Navštívila jsem...

Ve středu 17.6.2015, jsem se zúčastnila besedy a autogramiády ke knížce Uvězněni od mladé a talentované české spisovatelky Dany Šimkové. Akce se konala v Literární kavárně brněnského knihkupectví Academia na Náměstí Svobody a začínala v 17:00. Nejdříve hovořil nakladatel knihy, pan Jiří Šandera. Povídal mimo jiné o tom, jak je v dnešní záplavě titulů obtížné prosadit knížku od neznámého autora, a přitom může být velice dobrá. Ale to odbočuji. Hlavní náplní jeho promluvy bylo to, jak se vlastně k rukopisu Uvězněných dostal. Je třeba říct, že až dosud pan Šandera vydával pouze knihy pro děti, jejichž autory jsou on a jeho žena. Jednou jim v nakladatelství zazvonil telefon.

Pan nakladatel čte úryvek z recenze.
Volala jakási paní, že jim chce ukázat jeden opravdu zajímavý rukopis. Byla tak přesvědčivá, že než se Šanderovi nadáli, měli s ní domluvenou schůzku. A na ní se ukázalo, že se jedná vážně o vynikající autorský počin. Pan Šandera přiznal, že když Uvězněné četl, byl tak zaskočen autenticitou prostředí a postav, že při prvním setkání s Danou Šimkovou ho velice překvapilo, když přijela živá a po svých. Některé postavy však skutečně mají svůj žijící obraz. My, návštěvníci besedy jsme měli možnost potkat předlohu literární Anežky. Za sebe můžu říct, že mi byla moc sympatická, jak v knížce, tak na živo :-). Když pan Šandera skončil, slova se ujala paní Šimková. Od ní jsme se dozvěděli, že v jednu chvíli chybělo opravdu málo a knihu by nedokončila (jsem opravdu moc ráda, že se tak nestalo, byla by to velká škoda).

Pan Šandera ukazuje svou knížku s věnováním.

Mám v plánu knížku číst brzy znovu, protože jsem přislíbila napsat recenzi. Veškerou chválu si tedy nechám do ní ;-). Takže to zkrátím. Celou akci jsem si moc užila, potkala jsem tam pár známých lidí a už teď se těším na říjen, kdy bude beseda Dany o Titanicu. Jsem opravdu moc (moc moc moc) ráda, že jsem mohla osobně poznat Irču (Rodawjsi vážně moc fajn  :-))

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.