Proměna

Tak jsem se po měsíci rozhodla představit vám svůj další výtvor. Je to povídka na téma Kniha v hlavní roli, se kterou jsem pokoušela štěstí v soutěži (nepovedlo se, třeba příště :-)) Nebojte, nehodlám vykrádat Kafku, vypůjčila jsem si jen název ;-)


500 letters from a stranger at my door
500 letters' words like scars
No one can see - 

     Vypínám budík. Probouzím se a pomalu si uvědomuji, že vlastně nemusím vstávat. Včera začaly letní prázdniny. To znamená moře volného času. Tak si ještě na hodinu lehnu. Když se pak vzbudím, jdu se nasnídat a mé následné kroky neomylně směřují k notebooku. Zapnu, přihlásím se, nastartuji internet, projdu své oblíbené stránky. Nejvíc času strávím na Facebooku. Klasika. Vedle toho pustím Youtube a přemýšlím, co si zahraji. Co dvě minuty mi FB chat hlásí, že někdo píše. Dneska tam jsou všichni, tak co se divím. Po chvilce přemítání se rozhoduji pro nějakou online-ovku. V tomto duchu probíhá celé dopoledne, než mě kručení v břiše upozorní, že bych se už konečně mohla najíst. Po krátkém přerušení pokračuji v zábavě. V jednu ráno naznám, že je čas jít spát.

     Další  čtyři dny probíhají úplně stejně. Ani šestý den se neměl ničím lišit. A přece... Usedám k počítači a zapínám ho. Internet najíždí děsně pomalu, a tak ho v myšlenkách popoháním. Konečně! Plán je stejný: Facebook - Youtube - hry. Do dvou odpoledne se mi ho celkem i daří držet. Pak se tělo opět začne hlásit o svůj přísun energie. Po obědě chci navázat na svůj dopolední program. Pouštím hudbu … a potom se to stane. Asi v půlce písničky najednou obrazovka zčerná, následně na ní probleskne bílá, aby s podivným zapraskáním nadobro zhasla. No nic. Dnes je neděle, takže do servisu můžu až zítra. Zapnu televizi. Po půl hodině projíždění kanálů naznám, že tam jako vždy nic není.

      „Bohužel, to nespravím," říká prodavač ráno  v servisu. „je úplně odepsanej." "A půjdou z něj nějak vytáhnout soubory?"  „Snad jo. Doneste si flashku."  No super. Nový  počítač stojí kolem dvaceti tisíc. Samozřejmě, mohla bych si ho mohla přát k narozeninám. Ty mám však až za dva měsíce. Co do té doby budu dělat?

      Zavolám kamarádce, třeba má čas. Za patnáct minut zvoním u jejich dveří a ona mě pouští dovnitř. „Ahoj, jak se vede?" "Ale jo, jde to. A ty?" ptá se. „Dneska mi odešel počítač. Nový dostanu nejdřív k narozkám. Takže mě letos čekají velice nudné prázdniny." protočím oči. „Nechceš půjčit něco na čtení?" zeptá se. „No, nějaké časopisy bych si mohla prohlídnout." „Spíš jsem myslela knížku..." Já že bych měla číst knihu? Na druhou stranu - proč ne... za pokus nic nedám. „Tak mi něco doporuč." Načež mě nadšeně odtáhne ke knihovně. „Tohle by šlo, to taky, to taky, tohleto ne, moc náročný, taky ne, toto jo a tady to by taky šlo." říká si polohlasně. „Pro začátek zkus něco lehčího," podává mi jeden docela objemný svazek. Kouknu a vidím, že mi vybrala Omnibus Ztracené stříbro, Bronzové stíny, Měděná Venuše od Lindsey Davis. To by nemuselo být špatné, antický Řím mě baví. Chvíli si ještě povídáme a navečer jdu domů. Pohodlně se uvelebím v posteli a začnu číst. Ve dvě ráno skončím první knihu. Ještě ten týden letím ke kamarádce a dožaduji se zbytku série. Naprosto mě chápe. Se smíchem mi půjčuje kufr, abych těch dvacet knih vůbec uvezla. Navrch přidává ještě jakýsi balíček. „V něm jsou ty ztracené ingoty?" ptám se se smíchem. "To zrovna ne, ale nech se překvapit. Jestli se ti líbí tady ta série, tak uvnitř najdeš něco úžasnýho."  Měla pravdu. Ovládla jsem se a rozbalila ho až doma. Byly tam dvě. Quo Vadis a Není římského lidu.

     I když od té doby jsem v naší knihovně pravidelným a stálým štamgastem, pořád to jsou jedny z nejkrásnějších příběhů, co jsem kdy četla. Dvě knihy, na které nedám dopustit.

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.