Dobro vs. Zlo

Knihu Ekonomie dobra a zla, kterou napsal Tomáš Sedláček a vydalo nakladatelství 65. pole, jsem četla do předmětu Cvičení z účetnictví. Úplně poprvé jsem o ní slyšela v projektu LISTOVÁNÍ, kde mě zaujala, protože představení bylo pojato velice vtipně a originálně. Toto literární dílo netradičně nahlíží na vznik ekonomie a její vývoj od nejstarších dob až po dvacáté století a na pomoc si bere historii a filosofii. Knížka je rozdělena na pět částí. V první autor ukazuje na úryvcích z Eposu o Gilgamešovi a ze Starého zákona rozdíl v ekonomickém vnímání dobra a zla. Zatímco podle Sumerů zlo sídlilo v přírodě (bájný tvor Chuvava), Hebrejci jej spatřovali ve městech. V druhé části se Sedláček věnuje středověku, především tomu, jak svými myšlenkami ekonomii ovlivnil Tomáš Akvinský. Další část řeší to, že myšlenky zakladatelů moderní ekonomie Adama Smithe a Bernarda Mandevilla jsou dnes chápány a interpretovány úplně jinak, než byly původně myšleny, případně jsou myšlenky jednoho přisuzovány tomu druhému a opačně. Text je doplněn poznámkami pod čarou. Nelituji, že jsem Ekonomii dobra a zla četla, ale jednou stačilo. Až budu příště chtít literaturu z oblasti ekonomie, sáhnu po něčem od dua Pikora - Šichtařová, kde mám osvědčeno, že se nejen vzdělám, ale i skvěle pobavím. Vím, že každý z nich řeší něco jiného. Říkám to spíš proto, že ač Sedláček píše o zajímavých věcech, není to moc čtivé (a taky jako jejich doporučení, samozřejmě :-)).

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.